Llavors va sortir del núvol una veu que deia:
-Aquest és el meu Fill, el meu elegit;
escolteu-lo.
A l'evangeli són moltes les paraules, els gestos de Crist
que il·luminen el sentit de la vida cristiana. Per copsar-ne, tanmateix, en una
visió de conjunt els trets essencials, resulta un ajut singular fixar la
mirada en el rostre radiant de Crist en
el misteri de la Transfiguració.
En la icona de la transfiguració veiem Crist com Adorador del Pare
Jesús va prendre amb ell Pere, Joan i Jaume i pujà a la
muntanya a pregar. Mentre pregava, l'aspecte de la seva cara va canviar i el
seu vestit es tornà d'una blancor esclatant. (Lc.
9:28-29)
Crist puja a la muntanya i prega. Lluc ens presenta Jesús
pujant a la muntanya per pregar sempre que es presenta un assumpte important.
En la pregària veu més clar; la veritat del seu interior es transparenta. Es
Déu qui omple el seu interior. Per això canvia el rostre i els vestits brillen
amb una blancor esclatant.
Crist està unit al Pare. No hi ha per a nosaltres forma
més perfecta d'entrar en l'actitud de fill que la de unir-nos a Ell en eixa
mirada cap al Pare, la de fer-nos "contemplatius" amb Ell.
Però l'actitud d’adoració va més enllà de la fidelitat a
la pregària litúrgica i personal. Es tracta també de viure de cara a Déu, de
viure cercant la glòria de Déu. Contemplant Crist, Adorador del Pare, el
cristià aprèn a ser senzill, obedient. Perquè Ell és el qui escolta, l'obedient
per excel·lència, que ha baixat del cel no per fer la seva voluntat, sinó la d’Aquell
que l'ha enviat (Cf. Jn 6:38 ; Heb 10:5.7). Ell posa el seu ésser en las mans
del Pare. (Cf. Lc 2:49)
En la icona de la transfiguració veiem Crist com a
Servent del designi d'amor del Pare
Llavors dos homes es posaren a conversar amb ell. Eren
Moisès i Elies, que es van aparèixer gloriosos i parlaven de la partença de
Jesús, que s'havia d'acomplir a Jerusalem. (Lc. 9:30-31a)
La conversació amb Moisès i Elies ens mostra que Jesús,
en la pregària, confronta la seva vida amb l'Escriptura, perquè Moisès i Elies
encarnen l'Escriptura: la Llei i els Profetes. I d'aquesta confrontació treu
forces per realitzar la voluntat del Pare: el seu èxode particular. Aquest
terme -èxode- és fonamental en tota la història de la salvació i expressa el
sentit pregon del misteri pasqual.
En la Pasqua és evident que las opcions de Crist són las
d'un servidor:
• que no ha vingut «a ser servit sinó a servir» (Mt 20:28)
• que és «enmig de nosaltres com el qui serveix» (Lc.22:27)
• que «es va fer no res: prengué la condició d'esclau…» (Filp. 2:6)
• que rentà
els peus dels seus deixebles. (Cf. Jn 13:4-15)
• que estimà fins a l’extrem (Cf. Jn. 13:1)
En la icona de la transfiguració veiem Crist com a Evangelitzador
dels Pobres
L'endemà, quan baixaven de la
muntanya, sortí a rebre'l una gentada (Lc.9:37)
Jesús transfigurat, Adorador del Pare, Servidor del seu
designi d’Amor també és l’Evangelitzador dels Pobres.
Aquest és el tret més significatiu de Crist i el que més
profundament està gravat en la fe i en l’experiència espiritual de Sant Vicenç
i també el que més influí en l’orientació de la seva vida i les obres que va
encetar.
La contemplació de la glòria de Jesús en la icona de la
transfiguració revela sobretot al Pare que té la iniciativa en tota vocació. El
Pare ens invita a escoltar el seu Fill i a seguir-lo.
Crist està sempre en el centre de l’espiritualitat
vicenciana.
Es tracta de contemplar el Crist
Es tracta de identificar-se amb Crist
Es tracta de prolongar l’obra salvadora de Crist entre
els pobres.
Gràcies Imma!!! Que Déu et beneeixi sempre!!
ResponderEliminar